sâmbătă, 30 iunie 2018

De ce nu cred neo-protestanții în Judecata de apoi ?

                                                                                



În Evanghelia dupa Matei cap. 25 :32- 46 Isus Hristos ne spune că la sfârsitul vremurilor va fi o judecată a tuturor oamenilor în urma căreia oamenii vor fi despărtiți precum oile de capre în funcție de faptele pe care le-au făcut în viață. 
 Toate neamurile vor fi adunate inaintea Lui. El ii va desparti pe unii de altii cum desparte pastorul oile de capre;
33. si va pune oile la dreapta, iar caprele la stanga Lui.
34. Atunci Imparatul va zice celor de la dreapta Lui: "Veniti binecuvantatii Tatalui Meu de mosteniti Imparatia care v-a fost pregatita de la intemeierea lumii.
35. Caci am fost flamand, si Mi-ati dat de mancat; Mi-a fost sete, si Mi-ati dat de baut; am fost strain, si M-ati primit;
36. am fost gol, si M-ati imbracat; am fost bolnav, si ati venit sa Ma vedeti; am fost in temnita, si ati venit pe la Mine."
37. Atunci cei neprihaniti Ii vor raspunde: "Doamne, cand Te-am vazut noi flamand si Ti-am dat sa mananci? Sau fiindu-Ti sete si Ti-am dat de ai baut?
38. Cand Te-am vazut noi strain si Te-am primit? Sau gol si Te-am imbracat?
39. Cand Te-am vazut noi bolnav sau in temnita si am venit pe la Tine?"
40. Drept raspuns, Imparatul le va zice: "Adevarat va spun ca, ori de cate ori ati facut aceste lucruri unuia din acesti foarte neinsemnati frati ai Mei, Mie Mi le-ati facut."
41. Apoi va zice celor de la stanga Lui: "Duceti-va de la Mine, blestematilor, in focul cel vesnic care a fost pregatit diavolului si ingerilor lui!
42. Caci am fost flamand, si nu Mi-ati dat sa mananc; Mi-a fost sete, si nu Mi-ati dat sa beau;
43. am fost strain, si nu M-ati primit; am fost gol, si nu M-ati imbracat; am fost bolnav si in temnita, si n-ati venit pe la Mine."
44. Atunci Ii vor raspunde si ei: "Doamne, cand Te-am vazut noi flamand, sau fiindu-Ti sete, sau strain, sau gol, sau bolnav, sau in temnita, si nu Ti-am slujit?"
45. Si El, drept raspuns, le va zice: "Adevarat va spun ca, ori de cate ori n-ati facut aceste lucruri unuia dintre acesti foarte neinsemnati frati ai Mei, Mie nu Mi le-ati facut."
46. Si acestia vor merge in pedeapsa vesnica, iar cei neprihaniti vor merge in viata vesnica." 

  Această judecată finală este menționată și în  alte versete din biblie precum Matei  16:7 ,
  2 Corinteni 5:9-10 etc. Cu toate că este o afirmație importantă din Scriptură mulți neoprotestanți o ignoră ca și când aceasta nu ar exista . De ce ?
 Pentru că  aceasta contravine doctrinei protestante Sola Fide sau doctrina justificarii prin credință elaborată de Martin Luther care este inima teologiei protestante care afirmă că persoana care crede în Hristos este mântuită din acel moment prin credință, la care unii mai adaugă fraza " pentru totdeauna" .
Se consideră că  fiind mântuit, nu va mai fi niciodată judecat pentru faptele sale.
Din moment ce individulul crede că a fost mântuit din momentul în care a crezut , iar această mântuire nu este condiționată de nimic altceva , înseamnă ca tot ce spune Hristos în Evanghelia dupa Matei cap. 25 despre judecată este "anulat" , de fapt foarte multe lucruri scrise  în evanghelii sunt anulate pentru că  fie că împlinesti porunca dată de Hristos în mod imperativ "Să iubești pe aproapele tău ca pe tine insuți" fie ca nu o împlinești "esti mântuit ", fie că faci fapte bune fie că nu faci nici o faptă buna esti considerat mântuit conform  doctrinei lui Luther "Sola Fide" .
Atât luteranismul cât și calvinismul susțin aceste teorii care sunt temelia credinței tuturor cultelor protestante și neoprotestante.
Adepții acestei teologii pretind că omul odată ce a devenit credincios automat el va face fapte bune " care au fost pregătite pentru cei ce sunt credincioși " . Din păcate practica ne-a demonstrat că asta este doar o lozincă neacoperită de realitate. Sunt extrem de puțini cei care iși iubesc cu adevarat  aproapele , cei care fac fapte bune , oamenii sunt nepăsători față de nevoile și problemele celorlanți  pentru că nu sunt motivați să o facă .
Să vedem practic la cine ar putea apela un creștin aflat în dificultate care are nevoie de ajutor ? 
La biserica locala ? Biserica în cele mai multe cazuri fie nu are fonduri pentru astfel de situații, fie sunt impuse cote/sume minimale care nu acoperă nici pe departe nevoiele celor care solicită ajutor .  
 Organizații de caritate creștine p/np ?  Nu o să găsești așa ceva , cel puțin în România nu există , decat cel mult unele organizații care ajută oamenii nevoiași cu o farfurie de mâncare pe zi sau ceva haine second hand  nu mai mult... 
Pâna la urma lipsa organizațiilor de ajutorare este o dovadă în plus că creștinii indiferent de confesiune nu se ajută intre ei, că nu există faptele bune trâmbițate de unii ...
Cei care se laudă cu credința lor care îi mântuie fără fapte , bucuroși ca sunt sigur mântuiți fără fapte , pretind că au ca sursă a credinței lor pe apostolul Pavel și aduc ca argumente versete din Biblie în care apostolul spune că mântuirea este prin har , prin credință  și nu prin fapte .
În primul rând apostolul se referă în multe cazuri la faptele Legii vechi testamentale mozaice și nu la faptele bune care ar trebui să le facă un creștin (ex. Romani 3:28) .
Și chiar și acele câteva versete în care apostolul Pavel se referă expres la mântuire ca o consecință a jertfei lui Hristos, a harului lui Dumnezeu o afirmă în sensul că oamenii să fie conștienți că nu este meritul lor , al faptelor făcute de ei , ci este exclusiv meritul lui Hristos și al harului divin pentru om. Această afirmație a apostolului Pavel este absolut corectă și nu este negată de alte epistole sau evanghelii.
 Dar, de la a afirma că mântuirea este datorită harului lui Dumnezeu și până la aceea de a spune că credința teoretică fară împlinirea celorlante cerințe ale Noului Testament iți garantează mântuirea , este o cale lungă ..care nu se poate argumenta scriptural.
De altfel chiar și apostolul Pavel, recunoaște că va exista o judecata finala pentru toți oamenii, pentru binele sau răul pe care l-au facut in viață.

" Scopul nostru este să-I fim plăcuţi,  fiindcă toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea tronului de judecată al lui Hristos, pentru ca fiecare să-şi primească răsplata pentru ceea ce a făcut în timp ce era în trup, fie bine, fie rău."  2 Corinteni 5:9 -10.

Dar un creștin adevărat ar trebui să aibe ca bază a credinței tot cuprinsul Noului Testament inclusiv și în special  Evangheliile și toate epistolele inclusiv Iacov , care știm că pune un accent deosebit pe fapte și numește credința fară fapte, "credință moartă" .
 Cei care îl citează numai pe apostolul Pavel trunchiat și nicodată pe Iacov sau Evanghelile , acela este un creștin fals , care se află într-o erezie (eroare) ."Tot adevarul " despre care spune Scriptura il reprezintă tot Noul Testament nu doar frânturi din ea , versete trunchiate și interpretate tendențios ca să se potrivescă cu o anumită doctrină.
  Apostolul Pavel nu il contrazice pe Iacov , care știm că a fost fratele mântuitorului și conducătorul bisericii din Ierusalim ...Contradicție este doar între Sola Fide a lui Luther  și Iacov , și nu doar Iacov ci multe alte epistole și cărti care compun Scriptura pe care Luther le-a contestat pentru că nu se potriveau cu doctrina lui..
Nu ne mai "aburiți" pretinzând ca urmați o învațătura a lui Pavel, când de fapt urmati cu scrupulozitate o doctrină a lui Luther sau poate nici voi nu știti asta. 
 Iar o judecată a tuturor oamenilor dupa binele sau răul pe care l-au făcut în viață va fi așa cum scrie în Scripturi , nici o doctrină inventata de oameni nu poate anula Scriptura ! 

Martin Luther a avut incontestabil unele merite dar și erori ,el sa "razboit" nu doar  cu teologia catolică ci și cu Biblia .
In mediile restânse ale cercetătorilor imparțiali ai vieții lui Luther ,sunt cunoscute ieșirile lui Martin Luther împotriva cărților lui Moise ("nu mai vrem si să auzim de Moise") , Iov, Eclesiastul, Estera ("am aruncato in Elba")  Iona ("istoria lui Iona e așa de monstruoasă că e absolut imposibilă") . Despre Epistola catre Evrei  Luther scria "găsim aici, lemne , fân, paie". 
Despre epistola lui Iacov "este de paie". Deasemenea desconsidera epistola lui Iuda si Apocalipsa. 

Hotărește-te ești creștin adevărat urmezi Scriptura în întregime sau urmezi învătătura unui om  sau cult ? 

 http://inasteptareatestului.blogspot.com/2013/12/luther-martin-de-la-smerenie-la-trufie.html


    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.