CONFERINŢA "OTRĂVIREA BISERICII"
Curs cu slujitorii Bisericilor Baptiste - Făget 30-11-2013
(fragmente )
Una din marile probleme nerezolvate în istoria umanităţii este separarea ireconcilibilă dintre poporul lui Dumnezeu şi lume (societatea în care se află acest popor). Dumnezeu porunceşte un raport clar între cele două :poporul lui Dumnezeu trebuie să influenţeze fără să se lase înfluenţată de aceasta (Exod 19: 4-6 ; Levetic 11:44 :; Ioan 17: 9-19; Iacov 1:27: Ioan 1:2)
Biblia comunică clar faptul că Biserica este antagonistă direct şi ireconciabil cu lumea. Influenţa uneia asupra celeilalte este devastatoare şi radicală .Realitatea tristă este că lumea nu a cedeat în faţa rigorilor predicate de Biserică ,în schimb Biserica cedat în faţa relativităţii lumii. Nimic acum nu mai este clar totul este discutabil ,negociabil,gri.
Astăzi Biserica numai răscoleşte lumea (Fapte 17:6) dimpotrivă lumea acum se simte foarte bine în Biserică .
În ultimii ani sau schimbat atât de multe în fizionomia Bisericii încât nimeni nu mai ştie care mai este Biserică şi care nu mai este Biserică .
Biblia descrie foarte des Biserica ca fiind "Trupul lui Hristos " .Fiind un organ Biserica are un interes fundamental sănătatea personală. Trebuie deci înţeles că acest organism nu poate ingera ceva ce-i este nociv fără pericolul distrugerii sănătăţii interioare.
Biblia avertizează concret asupra degenerării situaţiei Bisericii . Aceste avertizări sunt prezente la cel puţin patru scriitori ai Noului Testament.
- Pavel (Fapte 20:29-30; 1 Corinteni 3; 2 Timotei 3: 1-5)
- Iacov ( Iacov 2-4)
- Iuda (Iuda 3-19)
- Ioan ( Apocalipsa 2 si 3)
Prezentarea unor factori toxici care fac rau Bisericii si anume Ecumenismul, Modernismul, Politicianismul, Materialismul, Feminismul, Pragmatismul, Liberalismul, Ritualismul, Parabisericismul.
Acest termen nu este folosit aici in sens tehnic ci in sens practic. Biserica de astazi este in continua modernizare. Aceasta modernizare elimina incet caracteristicile specifice ale Bisericii (Smerenia,Simplitatea, Sinceritatea, Separarea,Credinciosia).
Biserica lui Cristos de astazi nu este ceva nou si original ea a fost formata si trebuie sa fie pastrata pe aceleasi principii ca si Biserica Primara.
A. Definitia Modernismului
Este incercarea Bisericii acestor zile de a se acomoda la cultura si metodele acestui veac pentru a face Biserica mai atractiva oamenilor necredinciosi si a face crestinismul mai interesant si mai entuziasmant .Este imprumutarea unor idei sau folosirea unor tehnici externe pentru a compensa lipsa interesului si impactului bibliei in schimbarea vietilor .
Este incercarea Bisericii acestor zile de a se acomoda la cultura si metodele acestui veac pentru a face Biserica mai atractiva oamenilor necredinciosi si a face crestinismul mai interesant si mai entuziasmant .Este imprumutarea unor idei sau folosirea unor tehnici externe pentru a compensa lipsa interesului si impactului bibliei in schimbarea vietilor .
B. Descrierea Modernismului
Modernismul se exprima prin mai multe forme in Biserica de astazi vom puncta numai doua forme aici.
1. Imbracaminte si cosmetica
In ciuda textelor care reglementeaza aceste domenii (Romani 12 :1-2, Corinteni 11:14,
1 Timotei 2: 9-10, 1 Petru 3:3-4 ) astazi asistam la cele mai ciudate moduri de imbracare si impodobire .
Biserica a devenit Casa de Moda in care credinciosii se intrec unii pe altii . Fiecare incearca sa atraga privirea si admiratia celor din jur .In acest mod smerenia si simplitatea sunt inlolcuite cu etalarea propriilor calitati .
.
.
2 .Inchinarea
Bisericile de astazi adopta un nou stil de inchinare in care atragerea oamenilor devine obiectivul pricipal si nu cinstirea Domnului .Biserica sondeaza piata sa vada ce place oamenilor .In aceasta idee se schimba :
Bisericile de astazi adopta un nou stil de inchinare in care atragerea oamenilor devine obiectivul pricipal si nu cinstirea Domnului .Biserica sondeaza piata sa vada ce place oamenilor .In aceasta idee se schimba :
-Modul de a canta - totul devine un spectacol
-Modul de a predica - o cuvantare interesanta care sa nu supere si sa nu deranjeje omul
In acest fel se ditruge sinceritatea si credinciosia Bisericii.
C.Distrugerea provocata de Modernism
1 Sfintenia ,adevarata chemare a Bisericii (1 Corinteni 1:2)
2. Sacrificiul ,adevarata slujba a Bisericii (Romani 12:1-2)
3.Smerenia ,adevarata cerinta a Bisericii (Matei 11 :29, 1 Petru 5:56)
4. Substanta , adevarata esenta a Bisericii (1 Ioan 2 : 15-17)
5. Stapanirea Cuvantului lui Dumnezeu in noi (se respectam voia Sa)
D. Destramarea Modernismului
Modernismul trebuie eliminat imediat din Biserica lui Cristos . Solutia este prezentată în Romani 12:13
1. Sublinierea caracterului lui Dumnezeu v. 1
2. Sacrificarea cărnii noastre (trupurile voastre o jertfa vie) v.1
3. Schimbarea concepţiilor noastre v.2-3
4. Stârpirea caracterului lumesc v3.
5. Stăpanirea Cuvantului lui Dumnezeu în noi (să respectăm voia Sa ) v.2
VII - Alterarea standardelor Bisericii - Liberalismul
Aceasta conceptie este tot mai raspandita in Biserica Crestina contemporana.
A. Definitia Liberalismului
Este conceptul de modificare si eliminare a standardelor traditional pastrate de Biserici
locale, numite acum legaliste. Anumite pricipii care erau cerute cu strictete in vederea pastrarii unei clare diferente intre imaginea crestina si imaginea lumeasca sunt reconsiderate şi chiar eliminate . Anumite actiuni sau atitudini care erau considerate pacat sunt redefinite si acceptate ca legitime pentru credinciosi .
B. Descrierea Liberalismului
1. Diminuarea standardelor .Exista multe exemple actuale care demonstrează această diminuare: divorţul recăsătorirea, îmbrăcămintea etc.
2. Desconsiderarea Autoritatii conducerii bisericesti. Bazati pe libertatea individuala de constiinta acestia pretind ca Biserica nu poate impune anumite standarde.
3. Distorsionarea Pacatului ca si concept. Actiuni care erau considerate pacat sunt redefinite sau pacatul este definit ca ceva uman si normal . Alcoolul ,fumatul, dansul, sunt acum (considerate) absolut normale.
4. Divinizarea Placerii umane.
Aspectul hedonist este foarte alimentat. Sa faca fiecare ce ii place si nimeni nu poate judeca pe altcineva .
5. Dinamizarea permisivitatii. Tot mai multe lucruri sunt permise si acceptate. Fiecare ii este permis sa se exprime dupa propria voie.
C. Distrugerea provocata de Liberalism.
1. Unitatea Bisericii. Biserica este comunitatea in care omul este separat de lume si de placerile trupesti ..Biserica trebuie sa demonstreze intelepciunea si neprihanirea lui Dumnezeu. la lucru. (2 Corinteni 5:12, Efeseni 3:10)
Biserica este comunitatea in care sunt asezati cei sfintiti prin sangele Domnului Isus si care ii invata pe acestia sa traiasca in sfintenia Domnului. ( Ioan 17: 6-19) ,1 Corinteni 1:2 )
2. Unicitatea Slobozeniei (1 Corinteni 6:12, 10:23, Gal.5:13 ).
Libertatea nu inseamna lipsa standardelor
Libertatea inseamna slobozenia din robia placerilor.
Unicitatea Marturilei (Romani 12:1-2 ; 2 Corinteni 5:17 -18, Efeseni 5:1 ))
Mărturia creştina constă nu numai într-un interior schimbat fară nici un efect asupra exteriorului
Mărturia creştină înseamna un exterior total diferit datorat schimbarii interioare.
Credinciosul nu mai arată, nu mai cântă , nu mai face ce făcea in lume.
D. Destramarea Liberalismului (Efeseni 5:1-15 )
- Copierea modelului divin v. 1-2
- Constatarea manifestarilor lumesti v:3-6
- Constatarea separarii si schimbarii v. 7-8
- Condamnarea modelului lumesc v. 11-14
- Chibzuirea si vigilenta umblarii v.15
1. Sublinierea caracterului lui Dumnezeu v. 1
2. Sacrificarea cărnii noastre (trupurile voastre o jertfa vie) v.1
3. Schimbarea concepţiilor noastre v.2-3
4. Stârpirea caracterului lumesc v3.
5. Stăpanirea Cuvantului lui Dumnezeu în noi (să respectăm voia Sa ) v.2
VII - Alterarea standardelor Bisericii - Liberalismul
Aceasta conceptie este tot mai raspandita in Biserica Crestina contemporana.
A. Definitia Liberalismului
Este conceptul de modificare si eliminare a standardelor traditional pastrate de Biserici
locale, numite acum legaliste. Anumite pricipii care erau cerute cu strictete in vederea pastrarii unei clare diferente intre imaginea crestina si imaginea lumeasca sunt reconsiderate şi chiar eliminate . Anumite actiuni sau atitudini care erau considerate pacat sunt redefinite si acceptate ca legitime pentru credinciosi .
B. Descrierea Liberalismului
1. Diminuarea standardelor .Exista multe exemple actuale care demonstrează această diminuare: divorţul recăsătorirea, îmbrăcămintea etc.
2. Desconsiderarea Autoritatii conducerii bisericesti. Bazati pe libertatea individuala de constiinta acestia pretind ca Biserica nu poate impune anumite standarde.
3. Distorsionarea Pacatului ca si concept. Actiuni care erau considerate pacat sunt redefinite sau pacatul este definit ca ceva uman si normal . Alcoolul ,fumatul, dansul, sunt acum (considerate) absolut normale.
4. Divinizarea Placerii umane.
Aspectul hedonist este foarte alimentat. Sa faca fiecare ce ii place si nimeni nu poate judeca pe altcineva .
5. Dinamizarea permisivitatii. Tot mai multe lucruri sunt permise si acceptate. Fiecare ii este permis sa se exprime dupa propria voie.
C. Distrugerea provocata de Liberalism.
1. Unitatea Bisericii. Biserica este comunitatea in care omul este separat de lume si de placerile trupesti ..Biserica trebuie sa demonstreze intelepciunea si neprihanirea lui Dumnezeu. la lucru. (2 Corinteni 5:12, Efeseni 3:10)
Biserica este comunitatea in care sunt asezati cei sfintiti prin sangele Domnului Isus si care ii invata pe acestia sa traiasca in sfintenia Domnului. ( Ioan 17: 6-19) ,1 Corinteni 1:2 )
2. Unicitatea Slobozeniei (1 Corinteni 6:12, 10:23, Gal.5:13 ).
Libertatea nu inseamna lipsa standardelor
Libertatea inseamna slobozenia din robia placerilor.
Unicitatea Marturilei (Romani 12:1-2 ; 2 Corinteni 5:17 -18, Efeseni 5:1 ))
Mărturia creştina constă nu numai într-un interior schimbat fară nici un efect asupra exteriorului
Mărturia creştină înseamna un exterior total diferit datorat schimbarii interioare.
Credinciosul nu mai arată, nu mai cântă , nu mai face ce făcea in lume.
D. Destramarea Liberalismului (Efeseni 5:1-15 )
- Copierea modelului divin v. 1-2
- Constatarea manifestarilor lumesti v:3-6
- Constatarea separarii si schimbarii v. 7-8
- Condamnarea modelului lumesc v. 11-14
- Chibzuirea si vigilenta umblarii v.15
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sursa : http://aradulevanghelic.wordpress.com/2013/11/30/materialul-conferintei-otravirea-bisericii/
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.