luni, 2 mai 2022

Cum au apărut primele tobe în bisericile din Sibiu



Prin anul 1995 am primit in cutia postala o invitatie de la o organizatie misionara sa particip in Ungaria la o conferinta evanghelica , cu specificatia ca organizatorii imi asigura gratuit transportul si cazarea. Am acceptat invitatia, am plecat in Ungaria unde am intalnit alti vreo 30 de tineri din bisericile neoprotestante din Sibiu, conferinta a fost organizata de o grupare crestina nondenominationala din SUA.

Acolo, am cantat ne-am rugat impreuna, a fost frumos dar cand a venit timpul sa auzim si de ce am fost invitati lucrurile sau complicat. Americanii au incercat sa ne explice ca bisericile de care apartinem de fapt nu erau bune ca aveau traditii si nici apartenenta la un cult nu era nu tocmai buna si ne propunea varianta lor, biserica nondenominationala . Majoritatea nu au fost de acord cu opiniile americanilor , dar cativa penticostali au cedat si au acceptat sa colaboreze cu ei si sa infiinteze biserici nondenominationale in Romania , respectiv in Sibiu. 

Astfel sa constituit niste grupuri de lucru care au organizat constructia a doua cladiri de biserici una in Sibiu pe str. T. Cipariu si alta in Cisnadie ambele finantate de americani, la fel si romanii care au condus lucrarea. Constructia celor doua cladiri sa finalizat destul de rapid, cladirea a fost mobilata si cand totul a fost gata americanii si-au adus si instrumentul preferat ce credeti o orga ? nici vorba , o baterie de tobe destul de voluminoasa care a fost instalata fix pe mijlocul "scenei" (amvon nu-mi amintesc sa fi instalat) , in anii urmatori tinerimea bisericii a adus si alte instrumente.

Ulterior , dupa cativa ani americanii sau retras nu au mai  finantat biserica si a aparut si o nemultumire a membrilor bisericii care se intrebau ei de ce cult apartin, asa sa decis de catre liderii bisericii sa intre biserica lor in cultul baptist , avand in vedere si faptul ca doctrina baptista parea cea mai apropiata de a lor. 

Altfel mai nimic nu sa schimbat, decat firma, sa adaugat numele "biserica baptista". Si decorul a ramas acelasi bateria de tobe a ramas tot acolo, ca tinerii nu puteau fara tobe, daca tot sau invatat cu ele. Asa a aparut prima biserica cu tobe in Sibiu, tobele au fost aduse de americani, nu au picat din cer , nu sunt de la David evreul care a trait in urma cu 3000 de ani , e cultura americana progresista.

Dupa alti cativa ani a doua biserica baptista care sa dotat cu tobe , dupa moda americana a fost Betania, au urcato in balcon si i-au facut o cusca de plexiglas si se pare ca este folosita mai ales la corul tinerilor . 

In rest celelalte trei biserici baptiste Speranta, Sion si Filadelfia se pare ca nu sau dotat pana in prezent cu  baterie de tobe, Doamne ajuta ! 


.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.